A hat élelmiszer amit kerülj ha teheted 1.

1. A finomított cukor

A legfőbb ok, amiért ártalmunkra van az, hogy a természetben előforduló növények cukortartalma lényegesen alacsonyabb, mint a bolti finomított fehércukoré. A cukorrépa cukortartalma mindössze 18%, a finomított cukoré 95%. A szervezetünk nincs felkészülve ilyen töménységű cukor befogadására, és rendeltetésszerű használatára. Gondoljunk csak bele, a háborúban a finomított cukrot életmentő szerként, sokkhatások után használták, tudatosan vércukor szint emelésére, és az energia gyors bejuttatására. Most pedig egyszerűen vadászni kell azt a terméket akár felvágott akár joghurt, amiben nincs hozzáadott cukor.
Nincs mese, a cukor jelentősen megnövekedett az elmúlt évek során a táplálkozásunkban.

A cukor hatással van a kalcium-anyagcserére is. Több gyermeken és felnőtten végzett kísérletek bizonyították, hogy 100 g cukor elfogyasztásának hatására a szervezetből kikerülő kalcium mennyisége jelentősen nőtt. És ha a gyerekek mégis tonnaszám fogyasztják a cukrokat, mivel az élelmiszergyártók előszeretettel tesznek cukrot még a bébiételekbe is, utána pedig minden gyermekeknek szánt termékbe, a kalciumveszteség miatt elsőként a fogazat sérülhet, hosszabb távon pedig a csontozat fejlődése látja kárát. Ahogy idősödik az ember a mérhetetlen cukorfogyasztás okozta egyre fokozódó kalciumvesztés nem tud egyensúlyt tartani a kalciumbeépülési folyamattal, így hosszabb távon a csontritkulás megjelenésével számolhatunk, akár már fiatalabb felnőtt korban is.
A megfigyelések szerint a cukor kalcium-anyagcserére kifejtett hatása részben genetikailag meghatározott, így elképzelhető, hogy a csontritkulásos betegek az átlagnál érzékenyebbek a finomított cukorra, így egyáltalán nem lehetne csontritkulással finomított cukrot fogyasztani.

A másik gond a fehér cukorral, hogy létfontosságú elemektől fosztja meg a szervezetet. Nem csupán a kalcium anyagcserét befolyásolja, hanem B vitaminoktól, cinktől és krómtól is. cukorEzeket a vitaminokat és alapanyagokat ugyanis a szervezet felhasználja a fehércukor megemésztése során. A finomítatlan cukorban ugyan megtalálhatóak tápanyagok, de ezek a finomítási eljárás során kikerülnek a cukorból.

És még nincs vége a listának. Ha ismertek biológust, nyugodtan kérdezzétek meg, hogy ha baktériumot szeretne szaporítani, mit használ vivőanyagnak, minden bizonnyal azt feleli, cukrot. A cukor ugyanis remek tápanyag mindenféle baktérium és gomba növekedésének, szaporodásának, pontosan olyanoknak is, amik a fogszuvasodást, emésztési zavarokat, torokgyulladást, agyhártyagyulladást, is okozhatnak, nem is beszélve a mindenki számára ismeretes candida túlzott elszaporodásáról is. Ha máskor nem tartjuk szigorúan a fehér cukor mentességet tehát a betegség alatt, legyen ez csupán egy vírusos, vagy bakteriális fertőzés, semmiképp ne használjunk fehér cukrot, mert a cukor táptalajt ad ezen anyagok felszaporodásának, tehát gátoljuk a gyógyulási folyamatot.

A finomított cukor, mivel cukorról van szó, még egy problémát okoz a szervezetnek, ami ma már sajnos népbetegséggé vált,mégpedig ez a cukorbetegség.

A finomított cukor fogyasztása megterheli a hasnyálmirigyet, a cukor fogyasztásához több inzulint kell termelnie, hogy megbirkózzon a bevitt mennyiséggel, az inzulintermelő béta-sejtek kimerülnek. A szervezet számtalan tartalékkal rendelkezik, az egyik ebből az inzulintermelés képessége. A hasnyálmirigyünk egyébként rendeltetésszerű használat esetén kb. ötszáz évre van kalibrálva. Az emberek a túlzott cukorfogyasztás segítségével képesek azt negyven-ötven év alatt elhasználni. Az inzulin nagy mennyiségű felhasználása a növekedési hormon működését is felboríthatja, így a gyerekek számára igen káros.