cropped-eli-1.jpg

A hat élelmiszer amit kerülj ha teheted 2.

2.  A hozzáadott só

Nátrium klorid, azaz köznapi néven konyhasó. természetes mennyiségben is előfordul a z étkezéseknél, azonban általában kis mennyiségben. A szervezetünkbe bejutó só azonban túlnyomórészt azokból az ételekből származik, amelyeket a feldolgozás során sóztak meg, nassolnivalók, müzlik, sütik, húskészítmények, vagy akár a nyers húsok.
A sónak fontos szerepe van a szervezet működésében, szabályozza a testnedveket, a vérnyomást és az izmok működését, de a túl sok sóbevitel összefüggésben áll a magas vérnyomással.
A só ráadásul vízelvonó, így ha sok sót fogyasztunk, viszont nem pótoljuk az elvont vizet a szervezetből, akkor sejtszintű vízhiány korai öregedést, és az öngyógyító folyamatok megbomlását is okozhatja.
A túlzott sóbevitel a vesét is terheli, ráadásul a megemésztéséhez a szervezet a magnézium tartalékokat is felhasználja, ami idegességhez, hosszú távon idegrendszeri problémákhoz, immunrendszer gyengeséghez vezethet. A sót ha tehetjük cseréljük le inkább a sokkal több összetevőből és ásványi anyagból álló himalája sóra. A receptek elején ajánlom is, hiszen sósokkal több egészséges összetevőt tartalmaz.
Túlzott só fogyasztás túlzott cukorfogyasztás esetén is előfordulhat, a szervezet ugyanis igyekszik egyensúlyban tartani ezeket az alapanyagokat. Ha a gyerek tehát túlsózza az ételt, vagy nagyon sok hozzáadott sós alapanyagú ételt fogyaszt, nézzünk utána mennyi cukrot fogyaszt mostanában, és mindkettőt igyekezzünk az egészséges érték felé mozdítani.