Breath-in-Meditation

Mindfulness – légy jelen!

Az éber figyelmen alapuló stresszcsökkentés az évezredes keleti bölcsesség és a modern tudomány egyedülálló párosítása: a programot a Massachusetts-i orvosi egyetem Stresszcsökkentő Klinikájának alapítója;
Dr. Prof Jon Kabat-Zinn állította össze. Nem ezoterikus szenzációk, hanem tudományos elismertsége, és a módszer eredményességét igazoló kutatások magas száma jellemzi a módszert. Az angolul Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR) programot és módosított változatát, az MBCT tréninget a legnevesebb orvosi egyetemeken (Oxford, Cambridge, Toronto, stb…) is kutatják és alkalmazzák.

A mindfulness jelentésemedik

Mi is pontosan a „mindfulness”? Ennek a szónak nincs pontos magyar megfelelője. Csak néhány példát sorolunk fel, melyeket fordításkor használnak: éber figyelem, tudatosság, éber jelenlét, éber tudat, tudatos figyelem, teljes odafigyelés, stb. A fogalom a tudatnak azt az állapotát jelöli, amikor teljesen jelen vagyunk, mégpedig a pillanatról-pillanatra gyakorolt ítélkezés-mentes éber figyelem segítségével. Ez minden élőlény természetes állapota, nincs benne semmi ördöngösség, mindenki megtapasztalhatja, sőt egy kis gyakorlás után bármikor tudatosan „átválthatunk” a hétköznapi cselekvés üzemmódból a létezés állapotába.

A mindfulness hatása

Legtöbben általában a napi rutinok közben hajlamosak vagyunk alaposan elkalandozni, nem a jelenben, hanem a múltban, vagy a jövőben létezni. Így nem a jelenre koncentrálva teremtőerőnk egyzserűen szétesik, mert vagy dohogunk hogy milyen rossz volt anno, vagy elmélkedünk hogy milyen jó volt anno.

A mindfulness segít a jelenben tartani figyelmünket és energiáinkat.

Légy jelen, alkoss a jelenben! Tereld energiáid, tartsd fenn teremtőerőd itt és most!